موشک شاهین ویرانگر اسرائیل و موشکهای حزب الله+مشخصات و عکس
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : یک شنبه 23 خرداد 1395
نویسنده : باصر

رزمایش اخیر رژیم صهیونیستی شبیه‌ به موقعیتی بود که در آن این رژیم به جنگ با حزب‌الله پرداخته است.

 مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله)  و ارتش اسرائیل از قریب به 35 سال پیش یک جنگ تمام عیار در ابعاد مختلف با یکدیگر داشته اند. حزب الله لبنان با نگرش و ایدئولوژی امام خمینی (ره) پیش رفت تا جایی که توانست در دو جنگ پیروزی را برای جبهه مقاومت به همراه آورد و ارتش اسرائیل را که در نبرد با اعراب پیروز قطعی بود، شکست دهد.

"مقاومت اسلامی لبنان" که در 15 سال اخیر 2 بار ارتش اسرائیل را شکست داده باعث شد تا هزینه ماجراجویی برای رژیم صهیونیستی افزایش یابد و آن‌ها به فکر و روش‌های دیگر مقابله با حزب‌الله باشند.

 

اسرائیل در سال 2000 اولین شکست خود را از حزب‌الله تجربه کرد و جنوب لبنان را تخلیه نمود. پس از آن در سال 2006 میلادی و در جریان جنگ 33 روزه با وجود کمک‌های گسترده همه کشورهای عربی، این حزب‌الله بود که در مقابل امکانات و تجهیزات گسترده و انبوه رژیم صهیونیستی پیروز شد.

 

تجهیز یگان های ارتش اسرائیل به


اما اسرائیل که پس از سال 2006 میلادی (حرب تموز) به خوبی متوجه شده که دیگر نمی تواند همچون گذشته اقدامات آفندی گسترده علیه مقاومت اسلامی لبنان استفاده کند؛ لذا روی به تحرکات نیابتی، پدافندی و موشکی آورده تا بتواند ضعف‌های خود را پرکند.


اسرائیل از دهه‌ هفتاد قرن گذشته میلادی برای ارتقای توانایی موشکی خود تلاش‌هایش را دو چندان کرده است. هدف اسرائیل از ارتقای توانایی موشکی خود مقابله با حزب‌الله لبنان است. اسرائیل همواره به توانایی نظامی حزب‌الله اذعان کرده و آن را تهدیدی علیه خود می‌داند.


«بزالل تریبر» سرپرست بخش مدیریت اضطراری رژیم صهیونیستی گفت: سطح آمادگی اسرائیل بعد از نبرد دوم لبنان افزایش یافته است. این مقام صهیونیستی از تدوین منشوری در این زمینه خبر داد که در صورت تایید در کابینه با انواع تهدیدها چون شلیک انبوه موشک‌های "حزب‌الله" و "حماس" مقابله می‌نماید.


**ابتکار عمل حزب الله در جبهه های مختلف جنگ سوریه

در 5 سال اخیر ارتش اسرائیل با حمایت از تروریست های تکفیری تلاش کرده تا به حزب الله لبنان ضربه بزند؛ اما در جبهه های مختلف سوریه همچون "قلمون" ، "تدمر" ، "حلب" و ... این مقاومت اسلامی لبنان بود که ابتکار عمل را به دست داشت.

به عبارت بهتر حزب الله در نبرد سوریه نه تنها ضعیف نشده ؛ بلکه تجربه و اعتماد به نفس رزمندگان مقاومت برای مدیریت و هدایت جنگ افزایش یافته و کارشناسان نظامی براین عقیده هستند که توان هجومی مقاومت اسلامی لبنان افزایش یافته است.

بنابرگفته منابع رسانه ای غربی و ژنرال های ارتش رژیم صهیونیستی، حزب الله ده ها هزار موشک دارد که می تواند تقاطعی از آتش را علیه اسرائیل در شهرهای مهم همچون "دیمونا" ، "تل آویو" و "حیفا " ایجاد کند.

لذا ارتش اسرائیل در چند سال اخیر برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران و حزب الله دست به اقداماتی زده که از جمله آن می توان به آزمایش موشک های سطح به سطح اشاره کرد که یکی از آن ها "شاهین ویرانگر" یا  "روز قیامت" است.



**ویژگی های سلاح "روز قیامت" (شاهین ویرانگر)

شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد: به گفته منابع نظامی اسرائیلی سلاح جدیدی که رژیم صهیونیستی برای مقابله با حزب‌الله لبنان ساخته است، "روز قیامت" نام دارد. این سلاح عبارت از موشکی است که نام آن "شاهین نابودگر" است.

تجهیز یگان های ارتش اسرائیل به


 برد این موشک تا 300 کیلومتر می‌رسد و همین مسئله باعث می‌شود تا این موشک تقریبا قادر به پوشش دهی تمامی خاک لبنان باشد. به گفته رسانه‌های اسرائیلی  موشک "شاهین ویرانگر"  نقش محوری در هرگونه عملیات نظامی با حزب‌الله در آینده خواهد داشت. قطر این موشک به 370 میلی‌متر می‌رسد و طول آن حدود پنج متر است. وزن کلاهک آن نیز 200 کیلوگرم است.

از مشخصات این موشک که بزرگترین در نوع خود به حساب می‌آید و از سوی شرکت دولتی "تاعس" ساخته شده، دقت بسیار بالای آن است. "شاهین ویرانگر" را هم می‌توان از دریا و هم از خشکی پرتاب کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا رزمایش‌های نظامی را در منطقه الجلیل برگزار کرد. این رزمایش شبیه‌سازی شده به موقعیتی بود که در آن این رژیم به جنگ با حزب‌الله می‌پردازد و احتمالا موشک "شاهین ویرانگر" آزمایش شده است.


تجهیز یگان های ارتش اسرائیل به


 البته در سال 2010 میلادی هم ارتش اسرائیل از آزمایش سلاحی که روز قیامت نام دارد برای مقابله با ایران سخن گفته بود؛  اما آیا این موشک همان سلاح توصیفی بوده یا خیر جای سوال است. سایت خبری "المحیط" به نقل از روزنامه آمریکایی "ورد نیت دیلی" مدعی شد: "واشنگتن"  در جریان کامل این آزمایش قرار گرفته بود و همه مراحل این تست را که در یکی از پایگاه‌های نظامی هوایی اسرائیل صورت گرفت، از نزدیک زیرنظر داشت.

این در حالی است که کارشناسان نظامی در سال 2010 معتقد بودند ، سلاحی که ارتش اسرائیل آزمایش کرده پدافندی بوده و جنبه پیشگیری دارد ؛ حال آنکه موشک "شاهین ویرانگر" یک سلاح هجومی است.

در مجموع  بعید به نظر می رسد ارتش اسرائیل با سلاحی که نهایت برد آن  300 کیلومتر است ، بتواند در برابر موشک های راهبردی حزب الله همچون "ام-600" و "اسکاد" رقابت کند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , نظامی , اخبار , جهان , نظامی , ,
برچسب‌ها: موشک , شاهین ویرانگر , اسرائیل , حزب الله , عکس , فکرنو ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان