نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نویسنده : باصر

برخی افراد در بازار مواد غذایی برای کسب سودهای کلان دست به هر کاری از جمله تقلب می زنند و با جان عده ای از مردم بازی می کنند.
بازار فروش مواد غذایی همیشه داغ است و تعطیلی هم ندارد با این وجود برخی افراد سودجو برای کم کردن هزینه های خود و افزایش سودهای بادآورده دست به اقدامات عجیب و غریب یا همان " تقلب " می زنند و با جان عده ای از مردم بازی می کنند.
 
گاهی تعدد خبرهایی با عنوان تقلب در مواد غذایی تا حدی گسترده می شود که موج بی اعتمادی را در بین مردم به راه می اندازد؛ موجی که به این راحتی ها هم فرو نمی نشیند.
 
اما همیشه آنچه به عنوان تقلب از آن یاد می شود کشنده و خطرناک نیست بلکه تقلب در مواد غذایی می تواند شامل عرضه یا فروش جنسی به جاي جنسی دیگر،  مخلوط کردن مواد قلابی به مواد غذایی ، به قصد سوء استفاده ، عدم رعایت استاندارد یا فرمول ثبت شده در مواردي که تعیین فرمول و رعایت استاندارد الزامی است،  فروش و عرضه جنس فاسد یا عرضه کالایی که تاریخ مصرف آن گذشته باشد ،  استفاده از رنگ ها و اسانس ها و سایر مواد افزودنی غیر مجاز و کم و زیاد کردن ترکیبات یک ماده ي غذایی باشد. 
 
از جمله مواد غذایی که بارها برچسب تقلب بر روی آن خورده است می توان آبلیموها را نام برد چرا که قیمت آبلیموخالص تقریبا 10 برابر آبلیموهایی است که در بازار به فروش می رسد.
 
بازی با جان مردم برای درآمدهای روزانه میلیونی در مترو/ وقتی هیولای سرطان تجارت می شود!
 
حسین رستگار رییس آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو در خصوص وضعیت آبلیموهای موجود در بازارمی گوید: حدود 145 محموله آبلیمو از 51 برند را مورد بررسی قرار دادیم و نتایج به دست آمده نشان می‌دهد در 64 درصد از این 51 برند آبلیمو، عدم تطابق برچسب با محتویات مشاهده شده که تقلب محسوب می‌شود و این فرآورده‌ها نباید در بازار توزیع شوند، 36 درصد هم با شرایط فنی، بهداشتی و استانداردهای سازمان غذا و دارو همخوانی داشته و مورد تایید هستند.
 
وقتی به آبلیموها آب می بندند!
رییس آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو در خصوص دلیل عنوان تقلبی برای این آبلیموها بیان کرد: اگر عنوان تقلبی برای این آبلیموها استفاده می کنیم به این دلیل است که با وجود ناخالصی بر روی آنها از عنوان آبلیموی طبیعی استفاده شده است.
 
وی ادامه داد: برای کاهش قیمت آبلیموها و داشتن صرفه اقتصادی برای مصرف کننده و تولید کننده، عرضه کننده ها با نظارت سازمان غذا و دارو، فرآورده های مورد تائید این سازمان را برای کاهش غلظت آبلیمو به آن اضافه می کنند.
 
وی تاکید کرد: اکنون با نظارت هایی که سازمان غذا و دارو بر عرضه این محصول غذایی دارد، خوشبختانه هیچ تقلب و مشکل خاصی را شاهد نبوده ایم.
 
افرادی که سرطان تجارت می کنند!
رستگار در خصوص وضعیت پودرهای آماده زعفران از لحاظ سلامتی گفت: پودرهای آماده زعفران به هیچ عنوان مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست.
 
وی افزود: این پودرها کاملا تقلبی و از رنگ‌های شیمیایی تشکیل شده اند که بعضی از رنگ ها خوراکی و در بعضی از آنها از ماده شیمیایی تارترازین استفاده شده است.ماده شیمیایی تارترازین بسیار خطرناک و سرطان زا و توزیع این محصولات غیر بهداشتی ممنوع است.
 
 
بازی با جان مردم برای درآمد روزانه میلیونی!
در بازار تعطیلی ناپذیر مترو همه چیز از شیرمرغ تا جان آدمیزاد وجود دارد وبه طرز شگفت آوری محصولات گران را با قیمت های فوق العاده ارزان می فروشند.
 
رییس آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو با بیان اینکه پودرهای زعفران در متروها با قیمت های بسیار پایین به فروش می‌رسد، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل قیمت پایین این پودرها، مصرف آنها در بین مردم بسیار رایج شده است.
 
وی درخصوص مراکزی که می توان در خرید محصولات غذایی به آنها اعتماد کرد، گفت: مصرف کنندگان برای اطمینان از سلامت  مواد غذایی به جای خرید از دستفروشان  آنها را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند .
 
بنابراین تقلب در مواد غذایی بیش از آنکه ضرر جانی برای ما به دنبال داشته باشد زیان اقتصادی دارند و برای جلوگیری از آن باید به مراکز مجاز و معتبر عرضه کننده مواد غذایی مراجعه کنیم.
 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , طبیعت , اخبار , ایران , سلامت , ,
برچسب‌ها: سرطان , زعفران , فکرنو ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان