چرا استقلالی‌ها باید به تیم خود افتخار کنند؟
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : یک شنبه 16 اسفند 1394
نویسنده : باصر



پرویز مظلومی در بازی با راه‌آهن دست به کاری بزرگ زد و از ۵ بازیکن زیر ۲۳ سال در ترکیب اولیه خود استفاده کرد.

به گزارش تسنیم، مظلومی در این فصل دست به کاری بزرگ زده است و به مرور زمان ترکیب تیمش را جوان کرده است. اوج جوانگرایی مظلومی در بازی با راه‌آهن دیده شد، جایی که او از تمام جوان‌های مستعد خود در ترکیب اولیه استقاده کرد و یک اتقاق تاریخی در استقلال رقم زد. اگر تماشاگران استقلال در این فصل از شکل بازی‌های تیم‌شان راضی نیستند، می‌توانند به خودشان ببالند که نسلی در این تیم در حال پرورش یافتن است که می‌تواند سال‌ها این تیم را از حضور بازیکنان با کیفیت بیمه کند. این دقیقا شبیه کاری است که امیر قلعه‌نویی در لیگ سوم در استقلال کرد و نسلی از بازیکنان را پرورش داد که آنها توانستند حدود ۱۰ سال برای استقلال ۳ قهرمانی در لیگ برتر و ۲ قهرمانی در جام حذفی بدست بیاورند.

یک اتفاق جالب در ترکیب استقلال
در بازی با راه‌آهن مهدی رحمتی تنها بازیکنی در ترکیب استقلال بود که بالای ۳۰ سال سن داشت. این شاید برای اولین بار در سال‌های اخیر باشد که استقلال این تعداد بازیکن جوان را در ترکیب خود می‌دید. مهدی رحمتی بی‌تردید با واکنش‌های استثنایی اش نقش مهمی در پیروزی استقلال برابر راه آهن داشت ولی نکته مهمتر این بود که او تنها بازیکنی در بازی بود که به سال‌های آخر فوتبالش نزدیک می‌شود و سایر بازیکنان استقلال می‌توانند یک نسل طلایی برای این تیم تشکیل بدهند.

کسانی که حماسه آفریدند؛ روزبه چشمی
حضور روزبه چشمی در بازی با راه‌آهن از آن جهت مهم بود که استقلال در پست هافبک دفاعی امید ابراهیمی را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت و این بازیکن با حضورش در این بازی قوت قلبی برای کادرفنی تیمش شد. هرچند او در بازی روز گذشته به طور کامل مصدومیتش برطرف نشده بود اما موفق شد نقش مهمی در بازی تیمش داشته باشد. روزبه چشمی در طول بازی به خوبی هافبک‌های سرعتی راه آهن را از کار انداخت که نتیجه آن برد یک بر صفر استقلال بود.

امید نورافکن
امید نورافکن با ۱۸ سال سن جوان‌ترین بازیکن استقلال است که در ۳ بازی گذشته موفق شده میثم مجیدی با تجربه را نیمکت نشین کند. او از بازی با نفت تهران به ترکیب استقلال اضافه شد و کادر فنی این تیم را برای یک دفاع چپ مطمئن امیدوار کرده است. هرچند نورافکن در بازی با راه آهن چند بار در دفاع بازیکنان حریف اشتباه کرد اما با گذشت زمان می‌تواند توانایی های خود را بیشتر نشان بدهد.

فرشید اسماعیلی
مصدومیت جابر انصاری در بازی با راه‌آهن باعث شد فرشید اسماعیلی ۲۲ ساله در پست هافبک پشت مهاجم بازی کند و اتفاقا یکی از بهترین بازیکنان تیمش هم بود. او در این بازی بارها خط دفاع راه آهن را به هم ریخت و البته بعد از تعویض محمدرضا خرسندنیا به پست هافبک دفاعی رفت و در آنجا هم نقش مهمی در بازی‌سازی برای عادل شیحی داشت.

محسن کریمی
مصدومیت یعقوب کریمی باعث شده که محسن کریمی ۲۱ ساله جای خود را در ترکیب ثابت استقلال ثبیت کند. هرچند او در بازی با راه آهن روز آرامی را پشت سرگذاشت اما بدون تردید یکی از موثرترین بازیکنان جوان استقلال است که سرعت خیره کننده‌اش مشکلات زیادی برای خط دفاع حریف ایجاد می‌کند.

بهنام برزای
با تشخیص مظلومی برزای در بازی با راه آهن در پست هافبک راست بازی کرد و البته در کنار سجاد شهباززاده و مهدی رحمتی بهترین عملکرد را داشته است. برزای در این فصل به تدریج به ترکیب اصلی اضافه شده است و البته تاثیر مثبتی در روند صدرنشین استقلال داشته است.

سایر جوان‌های استقلال چه کسانی هستند؟
هرچند حضور ۵ بازیکن زیر ۲۳ ساله استقلال بیش از پیش در رسانه‌ها برجسته شده است اما فراموش نکنید که در این تیم هنوز بازیکنانی هستند که شرایط سنی خوبی دارند و می‌توانند سال‌های سال برای استقلال بازی کنند. امین حاج‌محمدی با ۲۵ سال، میلاد فخرالدینی با ۲۵ سال و سجاد شهباززاده با ۲۶ سال هرکدام شرایط سنی خوبی به استقلال داده‌اند و هرکدام از آنها می توانند حداقل ۵ سال دیگر در اوج برای استقلال بازی کنند.

ستاره‌های نیمکت نشین استقلال
در بازی روز گذشته عادل شیحی، پروپژیچ، آرش برهانی، وحید طالب‌لو، میثم مجیدی، جابر انصاری و علیرضا رمضانی بازیکنانی بودند که روی نیمکت استقلال نشستند، بازیکنانی که قیمت یکی از آنها با قیمت مجموع بازیکنان جوان استقلال برابری می‌کند. جالب است که بدانید قیمت بازیکنان روی نیمکت استقلال در بازی با راه آهن در مجموع ۴ میلیارد و ۳۶۶ میلیون تومان می‌شود. نکته قابل توجه اینجاست که در این لیست رقم قرارداد یعقوب کریمی و خسرو حیدری، بازیکنانی که به دلیل مصدومیت بازی‌های زیادی را از دست داده‌اند، محاسبه نشده است.

این در حالی است که ۱۱ بازیکن حاضر در زمین در مجموع رقم قراردادشان با استقلال ۵ میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومان بوده است. نگاهی تحلیلی به این اعداد نشان می‌دهد که بازیکنانی که در ابتدای فصل برای ترکیب ثابت استقلال در نظر گرفته شده بودند، کم‌کم جای خود را به جوان‌های با انگیزه‌ای دادند که با کمترین پول بهترین بازدهی را برای این تیم داشته‌اند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , اخبار , ایران , ورزشی , ,
برچسب‌ها: استقلال , سرور , شیش تاییا , عکس , دانلود , رایگان , تیم , فوتبال , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان