به صورت رایگان آهنگ و آلبوم تولید کنید+آموزش خوانندگی رایگان
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : دو شنبه 20 ارديبهشت 1395
نویسنده : باصر

خوانندگی در استودیوی خاکستری

«در عرض یک ماه خواننده شوید»؛ درباره يك آگهی موجود در کوچه و خیابان با موضوع دعوت به خوانندگی و کشف استعداد آن هم به صورت رایگان

آموزش خوانندگی رایگان

همه چیز از یک آگهی جالب با فونت درشت و حضور کلمه رایگان آن هم سه بار روی کاغذی A4 شروع شد.هیچگاه در زندگي ام به خواننده شدن و خوانندگی فکر هم نکرده بودم. اما قرار گرفتن کلماتی چون خوانندگی رایگان ، تست صدای رایگان و مراحل تولید رایگان کنار هم قلب هر عابر جواني كه سوداي خوانندگي در سر داشته باشد را به لرزه در میآورد. آگهی را برداشتم تا بختم را بسنجم اما اولش ته دلم خالی شد كه شايد در حدش نباشم ولي با زنگ زدن و شنیدن پاسخ مثبت براي این تست عزمم بیش از قبل جزم شد. اگر شما هم به خوانندگی علاقه دارید یا مثل من حس كنجكاويتان گل كرده است در این گزارش و در مراحل خواننده شدن من در عرض یک ماه همراه شوید.

اطلاعات برایتان اس ام اس میشود

متن آگهی این چنین بود:«اسپانسرینگ کشف و معرفی استعدادهای جدید و مبتدی و انجام کلیه مراحل تولید و واگذاری به شرکت های مجاز پخش، به صورت کاملا رایگان براي متولدين 62 تا 75»؛ تلفن را برداشتم تا اطلاعاتی درباره نحوه کار بگیرم. فرد جوانی تلفن را جواب داد و شماره تلفن همراهم را خواست تا اطلاعات را برایم به صورت پیامک بفرستد. منتظرش ماندم و بعد از چند ساعت پیامکی از طرف او برایم آمد که نشاني یک استودیو در منطقه بالای شهر و دیگری در منطقه پایین شهر را برایم زده بود. همچنین پیامکی دیگر تحت این عنوان که کارهای اصلی در استودیو بالا انجام میشود ولی برای تست و مراحل آهنگسازی و تمرین باید به استودیو پایین بیایید. همچنین گفت میتوانید صدای ضبط شده تان را از طریق تلگرام برایم بفرستید. برای اینکه محیط و نحوه کار را از نزدیک ببینم قرار حضوری گذاشتم و به آنجا رفتم، البته به همراه یک رفیق. استودیو در اولین طبقه یک واحد مسکونی قرار داشت که بعد از زنگ زدن و داخل شدن آهنگساز که همان آگهیدهنده بود را به عنوان تنها عضو آن استودیو دیدم. وارد اتاقی آكوستیک با سر و شکل اتاق ضبط صدا البته نه به شکل حرفهای و آنهایی که در فیلمها دیده بودم شدیم. کسی که منتظرمان بود، از همان ابتدا گویی من را با کس دیگری اشتباه گرفته باشد، گفت: نوع صدایتان به کار ما خیلی می آید و آن چیزی که من شنیدم همه المان های لازم را داشت و فقط صدایتان به لحاظ فنی مشکل دارد که آنهم قابل حل است. من از همان ابتدا جزو افراد خوش شانس منتخب شدم بدون اینکه خودم بفهمم چرا؟ بعد از کمی صحبت کردن راجع به موسیقی صادقانه به او گفتم که من تست مجازی ندادهام و او بدون اینکه خودش را از تکاپو بیندازد گفت : بله پس حتما از نوع صدایتان در حین صحبت کردن پشت تلفن تشخیص دادم که بهدرد کار من میخورید. تعجب کردم . به گفته خودش کارم سختتر شد چراکه میبایست همانجا آهنگی را میخواندم تا صدایم تست شود.یکی از بدیهیترین اقدامات در جایی که برای تست صدا میروید صدا تست کردن است به همین دلیل آهنگی را از قبل حفظ و آماده خواندن کرده بودم. اسم آهنگ معروف یکی از معروفترین خواننده های آنور آبي را گفتم و او نمیشناخت. باز هم تعجب کردم . مصرع اول را که خواندم هم آهنگ و صاحبش را شناخت و هم صدایم را برای قبولی تایید کرد. از من خواست مصرع دوم را بلندتر و به اصطلاح بالا بخوانم و من خواندم و باز هم تایید شدم. کلمات پخته، صدای گرم، صوت تر و تمیز. اینها ویژگی های صدای من از نظر او بود.میشود گفت صدایم از همیشه بیشتر یاریام کرد اما برای اینکه به این سرعت تایید و انتخاب شدم باز هم تعجب کردم. سطل زباله گوشه اتاق پر بود از فرمهای تستی که مراجعه کنندگان پر کرده بودند. در عرض يك ماه حدود 40 خانم و 4000 آقا برای تست به آنجا مراجعه کرده بودند.آنهایی هم که مجازی فرستاده بودند بدون نیاز به فرم تست و بر اساس نظرشان یا قبول میشدند و یا رد صلاحیت. فرم تست شامل سوالهایی راجع به اسم و فامیل، سن و وضعیت تاهل و سوالهایی درباره اینکه آیا قبلا تست خوانندگی دادهاید یا در کلاس های آواز شرکت کردهاید و آیا ساز میزنید و علاقه ای به ساز زدن دارید یا خیر بود و در آخر هم شماره تلفن.

3 گزینه برای انتخاب دارید

بعد از تایید و انتخاب من بین آنهایی که در این ماراتن یک ماهه شرکت کرده بودند و تست داده بودند ، شرایط کار و آینده کاری و خواننده شدن بعد از یک ماه را برایمان توضیح داد:«دست من برای اینکه بتوانم شما را خواننده کنم باز است. دیگر بستگی به خودتان، شرایط اجتماعی و خانوادگیتان دارد. هم میتوانید به عنوان همخوان با خواننده های معروف همکاری کنید. یه قدم بالاتر میتوانید با تعدادی دیگر که در این عرصه فعالیت میکنند جمع شوید و کنسرت خودتان را اجرا کنید و در راه سوم هم اگر خواننده خودش بخواهد غیر مجاز هم کار میکنیم و به اسم مستعار آهنگ منتشر میکنیم . میتوانید آهنگها را به شبکه های خارجی هم بدهیم که البته این شرایط برای کسانی است که میخواهند از ایران بروند.بهتر است در حالت کلی با خواننده های مجاز کار کنید.»

آموزش خوانندگی رایگانآموزش خوانندگی رایگان + تولید آهنگ و آلبوم رایگان

یک برداشت از قرار یک روزه در داخل استودیو

همه چیز در ابتدا با نوعی احساس بدبینی جلو میرفت. گرفتن شماره تلفن و شروع به چت در تلگرام ، تست صدای رایگان در یکی از منطقه های پایین شهر ، پذیرفتن آسان برای خوانندگی و در نهایت انتخاب من از بین این همه متقاضی آن هم فقط از روی صدای پشت تلفن. در نگاه اول تنها چیزی که به فکر هر کسی میآید این است که این آگهی هم مثل خیلی های دیگر سرکاری است و طرف در بهترین حالت ممکن فقط به دنبال پول و درآمد از افرادیست که آرزوی شهرت و خواننده شدن دارند. وقتی به آنجا رفتیم او از سابقه پانزده ساله اش در کار آهنگسازی و کار کردن با خواننده های بنام وارتباط با تمام شرکت های پخش برایمان گفت.

او همینطور صادقانه میگفت تا قبل از این کلاس های آواز زیادی را برگزار کرده بود که تنها با هدف درآمد بوده است و از هیچ یک از آنها کسی که بتواند خواننده شود بیرون نیامده است. از اینکه افراد زیادی به همین شکل و با هزینه های میلیونی آمده اند اما چون صدا نداشتند ما کار را برایش انجام میدادیم ولی کارشان نمیگرفت و مجبور میشدند بعد از این همه هزینه آن را رها کنند. او هدفش را از دادن این آگهی و وقت و انرژی که روی این کار باید بگذارد را اينچنين گفت: «من تنها هدفم این است که کسی را از همان ابتدا و بدون داشتن هیچ گونه تجربه خودم و آنطور که میخواهم آموزش و پرورش دهم و با این کار در آینده به دنبال شهرت و درآمد هستم من دارم کاری میکنم که همکارهای من نه جراتش را دارند نه حوصله اش را .» کلاس ها از همان روز قابل اجرا بود اما فرصتی را برای فکر کردن و تصمیم گرفتن برایم در نظر گرفت که بعد از اطمینان بتوانیم کار را شروع کنیم. او میگفت:«موقعیتی که برايت پیش آمده یک موقعیت عجیب و استثنایی است.

آموزش خوانندگی رایگانآموزش خوانندگی رایگان + تولید آهنگ و آلبوم رایگان

اگر کار کنی و ادامه بدهی دو سال دیگر میفهمی امروز چقدر در زندگیات مهم بوده. اگر هم بیایی و بعد چند وقت کار نکنی هم به ضرر خودت است و هم من که البته این اتفاق برای من مکررا پیش آمده که شخصی بعد از چند ماه خسته میشود و بنا به دلایلی نمی آيد چون این کار صبر میخواهد. ولی من قطعا بعد از یک ماه تو را وارد مرحله ضبط میکنم.» همه اینها را او میگفت و من با بعضی حرفها تعجب میکردم، بعضیها را باور میکردم و بعضیها را باور نمیکردم؛ مثل همه چیزهاي خاکستری.


Read more: http://www.sefidak.com/entertainment/visual/hot-post/free-singing#ixzz48ARXZBQt


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , اجتماعی , اخبار , ایران , اجتماعی , ,
برچسب‌ها: تست , خوانندگی , رایگان , آلبوم , آهنگ , آموزش , خوانندگی , فکرنو ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان