اعلام میزان درصد فلز سنگین در آب تهران
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : یک شنبه 16 اسفند 1394
نویسنده : باصر


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درصد فلزات سنگین در آب تهران را بسیار اندک توصیف کرد و از هدررفت ۱۴ درصدی آب به دلیل انشعاب غیرمجاز و فرسودگی شبکه آبرسانی خبر داد.

به گزارش ایرنا، «حمیدرضا جانباز» امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: انشعاب غیرمجاز و فرسودگی شبکه ها بیشترین سهم در هدررفت آب داخل شبکه ای را دارد و میزان هدررفت واقعی آن ۱۴ درصد است.

وی درباره میزان هدررفت آب در سطح کشور یادآوری کرد: این مهم در قالب شاخص «آب بدون درآمد» رصد می شود که اینک ۲۶ درصد است.

جانباز همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وجود مواد آلاینده در آب تاکید کرد درصد فلزات سنگین در آب شهری بویژه در تهران بسیار اندک است.

وی بیان داشت: مشکل نیترات در آب بخش هایی از شهرستان پاکدشت وجود دارد که با اتصال آب روستاهای این شهرستان به سامانه آب «ماملو» برطرف می شود.

مدیرعامل آبفای کشور از تجهیز و اتصال دو شهر کشور در بهمن و اسفندماه امسال به سامانه های حذف فلزات سنگین خبر داد.

وی ادامه داد: ایران بازاری بزرگ و جذاب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی خارجی است اما کیفیت برخی کالاهای تولیدی داخل به ارتقا و بهبود نیازمند است.

وی خاطرنشان کرد: امروز صنعت آب و فاضلاب کشور در زمینه تولید انواع لوله ها به خودکفایی کامل و در عرصه الکتروموتورها، پمپ ها و تجهیزات انتقال آب نیز به خودکفایی نسبی رسیده است.

مدیرعامل آبفای کشور درباره افزایش استفاده از آب شیرین کن ها در سواحل جنوبی کشور بویژه استان های خوزستان و بوشهر تصریح کرد: هیچ مانع و مشکل قانونی برای توسعه این فناوری وجود ندارد و این عرصه برای ورود بخش خصوصی از جذابیت هایی برخوردار است.

جانباز اضافه کرد: ارتقای ظرفیت آب شیرین کن ها به سالیانه دو میلیون مترمکعب در دو سال آینده در دستور کار است.

طرح تامین آب هر اشتراک بر اساس کد ملی

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از طرح تازه شرکت آبفا و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تحویل آب مورد نیاز در هر اشتراک با کد ملی خبر داد و گفت: طرح یاد شده هر چند در مقام عمل بسیار دشوار است اما شیوه برخورد یکسان کنونی با همه مشترکان آب را تغییر می دهد.

این مقام مسئول افزود: امروز به طور نمونه هر متر مکعب آب در جزیره قشم با قیمت ۴۰ هزار ریال تولید می شود اما با یک دهم قیمت تمام شده به دست مشترک روستایی می رسد.

وی گفت: اجرای این طرح، توزیع هدفمند یارانه های دولت در بخش آب را به همراه خواهد داشت.
جانباز درباره آخرین وضع تصفیه خانه فاضلاب تهران گفت: اختلاف ارتفاع در شهر تهران موجب شد شرکت آبفای کشور به جای تجمع فاضلاب در یک نقطه (تصفیه خانه مرکزی جنوب تهران)، آن را در ۱۲ تصفیه خانه در نقاط مختلف شهر توزیع کند.

جانباز ادامه داد: بخش عمده فاضلاب تصفیه شده با بازچرخانی، صرف تغذیه سفره های آب زیرزمینی یا استفاده در فضای سبز می شود.

حذف جریمه مشترکان پرمصرف

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از برگشت خوردن طرح اصلاح الگوی مصرف آب درباره مشترکان پرمصرف خبر داد و افزود: دو بند این طرح توسط شورای نگهبان دارای اشکال تشخیص داده شده است و در صورت رفع و تصویب نهایی، شیوه برخورد با این دسته از مشترکان بروشنی مشخص می شود.

جانباز گفت: در این طرح حذف جریمه مشترکان پرمصرف و تعیین چگونگی برخورد برای اصلاح الگوی مصرف آب مطرح شده است که سال آینده نهایی می شود.

وزیر نیرو دهم بهمن ماه اعلام کرد امسال ۱۱۰۰ روستا به شبکه آب پیوست و تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیون دلاری مصوب مجلس شورای اسلامی، جهشی در آبرسانی به مناطق روستایی را به دنبال خواهد داشت.

با تصمیم هیات وزیران، مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آب رسانی به روستاها هزینه می شود.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , طبیعت , جنجالی , اخبار , ایران , اجتماعی , ,
برچسب‌ها: آب , آب+آلوده , تهران , آب+تهران , رایگان , عکس , دانلود , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان