مسدود شدن خطوط اعتباری بعد از سه ماه/دردسر تلگرامی مشترکین
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : سه شنبه 14 ارديبهشت 1395
نویسنده : باصر
 
نود روز تا ورود راحت به حريم شخصي شما، نکته اي که بسياري از مشترکين سيم کارت هاي اعتباري از آن غافل اند.

مردم حواسشان را جمع کنند/ موضوعی که مسئولین ارتباطی هم از شنیدن آن شکه شدند

 طبق قانون اپراتورهای تلفن های همراه، در صورتی که مشترک در طول سه ماه، خط اعتباری خود را شارژ مجدد نکند و یا تماسی با آن شماره برقرار نشود، خط اعتباری مسدود و به شخص دیگری واگذار خواهد شد، قانونی که بسیاری از مشترکین در هنگام خرید با امضای سند پذیرفته اند.

عباس شاهکوه، معاون رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطی و رادیویی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان علت تصویب این قانون را نداشتن درآمد برای اپراتورها بیان کرد، وی گفت: "وقتی سیمکارت خریداری شده توسط مشترک بلااستفاده باشد و تماسی برقرار نشود به این معنی است که برای اپراتور سودی ندارد و اپراتور می تواند پس از 90 روز و طی بررسی های لازم، آن شماره را مسدود کند و به شخص دیگری واگذار نماید."

این درحالی است که بسیاری از مشترکین خطوط اعتباری صرفا برای  فعال سازی پیام رسان های مختلف شماره ای اعتباری خریداری می کنند، برای مثال برای تلگرام، شخص شماره ی دومی را خریداری می کند تا صرفا با آن در تلگرام فعالیت کند و استفاده دیگری از آن خط نخواهد داشت.

خط بی استفاده پس از 90 روز مسدود شده و به شخص دیگری واگذار می شود، از قضا اگر او هم بخواهد تلگرام را فعال کند، وارد حساب مشترک سابق آن خط می شود و می تواند اطلاعت وی را مشاهده کند، اطلاعاتی که شامل گفتگوهای شخصی و محرمانه کاربر است.

عباسی شاهکوه با شنیدن این موضوع بیان داشت: "اشکال مطرح شده، یک مورد جدید است که به ما منعکس شد. پس باید یک راه حلی برای این موضوع پیدا کنیم. در کل به نظر بنده، مسئولیت حفظ حریم شخصی برعهده خود مشترکین است، چرا که باید مراقب باشند تا سیم کارتشان بلا استفاده نماند."

به نظر می رسد قانون در این مورد کاستی هایی دارد، اما برای اینکه ورود به حریم شخصی تان به این سادگی ها نباشد، بهتر است حداقل هفته ای یک بار با خط اعتباری خود تماس بگیرید و یا قبل از 90 روز آن شماره را شارژ مجدد کنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: اخبار , ایران , اجتماعی , ,
برچسب‌ها: سیم کارت , اعتباری , مسدود , تلگرام , حریم شخصی , فکرنو ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان