نسل جدید خودروها خودترمیمی هستند
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : سه شنبه 3 فروردين 1395
نویسنده : باصر

 

 

بدون شک مدل طراحی و ارائه شده کنونی جزیی از یک پروژه تحقیقاتی است، پروژه ای که بزودی و طی چند سال آینده شاهد استفاده از اجزاء آن در مدل های بعدی بی ام و خواهیم بود. این شرکت در آستانه ۱۰۰ سالگی اش از طرح مفهومی مربوط به ۱۰۰ سال آینده خودرو های خودش پرده برداشته، مدل مفهومی ارائه شده  مدل ۲۱۱۶ نام گذاری شده است.

landscape-1457361540-bmw-100-concept-1

این طرح مفهومی ۴۸۷ سانتی متر طول و ۱۳۷ سانتی متر ارتفاع دارد و در این طرح مفهومی شاهد تعبیه شدن کامل رانندگی اتوماتیک در خودرو هستیم. صفحه نمایش تعبیه شده در مقابل راننده اطلاعات کامل راجع به وضعیت جاده و سیستم های مختلف داخلی اتومبیل را در اختیار راننده خواهد گذاشت و در ادامه راننده می تواند با انتخاب رانندگی اتوماتیک طی کردن مسیر را به صورت کامل به ناوبری تعبیه شده در اتومبیل واگذار کند

bmw-next-100-years-2116-concept-1-720x480-c

 

همانطور که در مجموعه تصاویر شاهد هستید درب های این خودرو به سبک خودرو های سوپر لوکس کنونی به سمت بالا باز خواهد شد و نمای کلی ظاهری آن شمایل اتومبیل های کنونی بی ام و را تداعی میکند.

نکته جالب در طراحی این اتومبیل استفاده از المان های هندسی است که در پوسته ظاهری کار شاهد طراحی بیش از ۸۰۰ مثلث هستیم. گفتنی است بنا بر گفته بی ام و این پوسته ظاهری امکان تغییر رنگ نیز دارد، مثلا در هنگام ترمز بدنه و مثلث های قسمت انتهایی خودرو به رنگ قرمز در می آیند.

bmw-next-100-years-2116-concept-3-720x480-c

از مشخصات فنی این محصول هنوز اطلاعی در دسترس نیست اما گاز های خروجی این اتومبیل کاملا عاری از هر گونه آلایندگی به محیط زیست خواهند بود.

این حرکت کاملا یک حرکت رو به جلو است، مسیری مشخص که با توجه به تکنولوژی های چاپ کنونی حتی هر روز پیشرفت های بیشتری را شامل خواهد شد. نکته قابل توجه راجع به بدنه استفاده از الیاف تجزیه پذیر است که می تواند هر گونه آسیب را خودبخود ترمیم کند.

bmw-next-100-years-2116-concept-10-720x480-c



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , علم و فن آوری , اخبار , علم و فن آوری , ,
برچسب‌ها: خودرو آینده , خود ترمیم ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان