هشدار ترامپ درباره شورش در امریکا،واکنش رقیبان
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : یک شنبه 1 فروردين 1395
نویسنده : باصر

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اظهارات دونالد ترامپ درباره احتمال شورش میلیون‌ها نفر در آمریکا در صورت عدم اجازه رهبران حزب جمهوریخواه به او برای نامزدی در انتخابات ۲۰۱۶ واکنش نشان داد.


به گزارش فارس دونالد ترامپ نامزد پیشرو جمهوری‌خواهان در رقابت‌های درون حزبی روز چهارشنبه تهدید کرد در صورتی که اجازه نامزدی وی در انتخابات داده نشود، میلیون‌ها نفر به خیابان‌ها آمده و شورش می‌کنند.

وی گفت که اطمینان دارد در رقابت‌های درون حزبی به حد کافی آرای ایالتی به دست می‌آورد تا نامزد نهایی حزب باشد، اما اگر اعضای حزب نامزدی را از وی دریغ کنند، آمریکا شاهد ناآرامی خواهد بود.

ترامپ تصریح کرده بود که اگر به اندازه کافی رأی ایالتی به دست آورد و حق نامزدی از او گرفته شود، «فکر می‌کنم که شاهد ناآرامی خواهید بود. فکر می‌کنم شاهد شورش خواهید بود. من نماینده چندین و چند میلیون نفر هستم»(جزئیات بیشتر).

«جان کسیچ» فرماندار اوهایو و رقیب جمهوریخواه دونالد ترامپ که توانسته در ایالت مهم اوهایو پیروز انتخابات درون حزبی شود،‌به این اظهارات نامزد جنجالی انتخابات ۲۰۱۶ واکنش نشان داد.

او در مصاحبه با برنامه «در پیشگاه ملت» سی‌بی‌اس اظهارات ترامپ درباره اینکه در صورت عدم نامزدی او «شورش» به پا خواهد شد را اظهاراتی «شوکه‌کننده و خشم‌برانگیز» خواند.

کسیچ درباره ادامه مبارزات نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ۲۰۱۶ تا زمان برگزاری کنوانسیون این حزب که در آن تکلیف نامزد نهایی باید مشخص شود، افزود که «هیچ کس به (حد نصاب لازم از) آرای ایالتی تا زمان برگزاری کنوانسیون دست نخواهد یافت».

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به ادامه پیشتازی دونالد ترامپ در رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، نوشته است که هم‌حزبی‌های او تلاش می‌کنند به نحوی از ادامه این روند جلوگیری کنند.

این روزنامه نوشته بود که اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه پشت صحنه تلاش می‌کنند تا به نحوی از ادامه روند پیشتازی ترامپ مانع ایجاد کنند، اما تمام تلاش‌های آن‌ها بی‌نتیجه مانده است



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: اخبار , جهان , سیاسی , ,
برچسب‌ها: ترامپ , شورش در امریکا , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان