رأی نهایی AFC درمورد مناقشه ایران و عربستان
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : چهار شنبه 26 اسفند 1394
نویسنده : باصر

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز با تشکیل جلسه‌ای با حضور کمیته اجرایی مسابقات رای نهایی خود را درباره اختلافات فوتبالی ایران و عربستان صادر کرد. در این جلسه AFC تاکید کرد که روابط سیاسی ایران و عربستان به روال عادی خود برنگشت در نتیجه کشورم سوم تنها راه حل است.


به گزارش فارس، با این رای AFC اکنون باید درباره اینکه کدام کشور میزبانی این رقابت‌ها را داشته باشد بحث و گفت و گو کرد. عربستانی‌ها پیش از این قطر و امارات را پیشنهاد داده بودند.

AFC تا تاریخ ۲۵ مارس مطابق با ۶ فروردین ۹۵ به دو کشور ایران و عربستان مهلت داده است تا کشورهای پیشنهادی خود را ارائه دهند.

کمیته اجرایی AFC در بیانیه خود آورده است: متاسفانه کنفدراسیون فوتبال آسیا شاهد هیچگونه پیشرفتی بین دو کشور از لحاظ سیاسی نشد و عربستان تا کنون اجازه نداده هیچکدام از شهروندانش به ایران سفر کنند.

کمیته اجرایی AFC در بیانیه خود این طور نوشت: متاسفانه کنفدراسیون فوتبال آسیا مشاهده کرد که روابط سیاسی دو کشور هیچگونه تغییری نکرده است و عربستان به هیچ کدام از شهروندان خود اجازه نمی دهد که به ایران سفر کند و این دلیل اصلی این رای است. زیرا در جلسه ای که AFC با حضور کمیته اجرایی مسابقات در دوحه برگزار کرد قرار بر این شد تا تاریخ ۱۵ مارس مطابق با ۲۵ اسفند روابط دو کشور به حالت عادی بازگردد اما این اتفاق نیفتاد در نتیجه بازی ها به کشور سوم منتقل می شود.

در ادامه بیانیه AFC در مورد اقداماتی که کمیته اجرایی برای تضمین امنیت بازی ها انجام داده است به شرح زیر است:

۱- سازمان بین المللی امنیت به صورت مستقل از سوی AFc در دو کشور حاضر شد و ورزشگاه های آنها را مورد بررسی قرار داد.

۲- اعضای کمیته اجرایی مسابقات در ورزشگاه های دو کشور حاضر شدند و بازی های باشگاه های ایران و امارات را از نزدیک مشاهده کردند.

۳- دو کارشناس امنیتی و مسئولان AFC در بازی هایی که در ایران برگزار شد حاضر و تمامی گزارشات را به AFC ارائه دادند.

۴- ناظران AFC بازی های ایران و امارات را در ورزشگاه ها از نزدیک نظارت کردند و گزارشاتی را از این بازی ها به AFC ارائه دادند تا در این تصمیم به ما کمک کنند.

۵- از دو فدراسیون عربستان و ایران درخواست شده بود تا در تاریخ ۹ مارس از طریق دستگاه های دولتی درباره روابط سیاسی دو کشور به AFC گزارش هایی ارائه شود.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: اخبار , ایران , ورزشی , ,
برچسب‌ها: AFC , ایران , عربستان ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان