تکذیب ازدواج یک‌شبه ۵۰ دانش‌آموز دختر در پارسیان
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : جمعه 14 اسفند 1394
نویسنده : باصر

علی کرمپور افزود: طی روزهای اخیر خبری با این عنوان در برخی رسانه‌ها منتشر شد که موجب برداشت‌های نادرستی از موضوع و بهره‌برداری جهت‌دار برخی رسانه‌ها شده است. آموزش و پرورش استان هرمزگان و شهر پارسیان در برگزاری برنامه یا همایش ازدواج جمعی هیچ نقشی نداشته است چرا که اساسا این امر درحیطه وظایف آموزش و پرورش قرار نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا وی ادامه داد: آنچه موجب برداشت‌های نادرست از موضوع و دستمایه رسانه‌های مختلف شده است برگزاری همایشی ازسوی برخی نهادها و تشکل‌های صنفی باهدف آشنایی خانواده‌ها با آسیب‌های اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی بوده است که در این میان با برداشت نادرست برخی رسانه‌ها، از این برنامه تعبیر به جشن ازدواج شده است.

به گفته‌ی کرمپور، نظیر چنین برنامه‌های آموزشی توجیهی با موضوعات مختلف یک عرف معمول است که از سوی نهادها و تشکل‌های مختلف برگزار و از خانواده‌ها که قطعا بدنه اصلی آموزش و پرورش هستند برای شرکت دعوت می‌شود.

وی گفت: همایش یاد شده نیز دقیقا در همین راستا بوده است که طی آن دو تن از کارشناسان روان‌شناسی جهت آشنایی خانواده‌ها با آسیب‌های اجتماعی وهمچنین آموزش مهارت‌های زندگی به اجرای برنامه پرداخته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت: با توجه به اینکه نهادها و ادارات مختلفی در این همایش شرکت داشتند کمیته امداد به مزدوجین تحت پوشش خود که هیچ کدام از آنان نیز دانش‌آموز نبودند هدایایی به رسم معمول اهدا کرده است.

این مقام مسئول همچنین گفت: آنچه در رسانه‌های مختلف از جانب کارشناس امور بانوان آموزش و پرورش شهرستان پارسیان در رسانه‌ها منتشر و تفسیر جهت‌دار شده است، برداشت‌های رسانه‌ای است واساسا وی هیچ‌گونه مصاحبه‌ای با رسانه‌ها دال براین موضوع نداشته است.

کرمپور تاکید کرد: برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها اجرای عدالت آموزشی و پوشش فراگیر تحصیلی به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت آمووزش و پرورش است که با دقت نظر و حساسیت فراوان از سوی آموزش و پرورش هرمزگان دنبال می‌شود که در این ارتباط افزایش پوشش تحصیلی دختران به ویژه در مناطق محروم در اولویت قرار دارد.

وی گفت: به منظور پوشش حداکثری تحصیلی و انسداد مبادی بیسوادی و همچنین فراهم شدن زمینه تحصیل دانش‌آموزان دختر در مناطق کمتر توسعه یافته که استان هرمزگان در شمار استان‌های با این شاخص در کشور است همه ظرفیت‌ها بسیج شده تا حتی یک دانش‌آموز نیز به واسطه کمبود امکانات و سایرمشکلات از تحصیل بازنماند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از رسانه‌های جمعی درخواست کرد با توجه به اهمیت آموزش و پرورش و حساسیت جامعه و افکارعمومی درخصوص تحولات و برنامه‌های این مجموعه از انتشار و انتساب اخبار غیرواقعی خودداری کنند و آموزش وپرورش را در مسیر تحقق اهداف سند تحول بنیادین که اولویت آن عدالت آموزشی، پوشش تحصیلی و انسداد مبادی بیسوادی است یاری دهند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: اخبار , ایران , جنجالی , ,
برچسب‌ها: ازدواج , آموزش+پرورش ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان