قاچاق رایگان پوشاک!
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : جمعه 21 اسفند 1394
نویسنده : باصر

رییس انجمن صنایع نساجی ایران معتقد است که با توجه به آسان بودن قاچاق محصولات نساجی و همراهی آن‌ها با برخی کالاهای گران قیمت، بعضا محصولات نساجی و پوشاک برای قاچاقچی رایگان درمی‌آید.

محمد مروج حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بسیاری از مشکلات صنعت نساجی مربوط به اتفاقاتی است که در گذشته افتاده و ما اکنون آثار آن را می‌بینیم، اظهار کرد: دولت جدید که روی کار آمد یک اقتصاد تخریب شده آش و لاش را تحویل گرفت.

وی با انتقاد از افزایش تعداد زیادی از نیروهای دولتی در طول هشت سال دولت‌های نهم و دهم، ادامه داد: در طول این هشت سال ۸۰۰ هزار نفر به نیروهای دولتی اضافه شد، این در حالی است که کشوری مثل ژاپن با جمعیتی بیشتر از ایران دارای ۳۰۰ هزار نیروی دولتی است و ایران با جمعیتی کمتر حدود چهار میلیون نفر کارمند دولتی دارد.

رییس انجمن صنایع نساجی ایران درباره سرمایه‌گذاری در بخش نساجی، گفت: هیچ سرمایه‌گذاری همه سرمایه خود را وارد تولید نمی‌کند، بلکه ۲۰ درصد از آن را می‌آورد و مابقی را بانک‌ها به صورت تسهیلات تامین می‌کنند، اما در ایران بانک‌ها این توان را ندارند.

به گفته مروج حسینی، از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان سپرده نزد بانک‌ها تنها ۱۰۰ هزارد میلیارد تومان آن فعال است و به همین دلیل بانک‌ها قادر به حمایت از صنایع نیستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی کالاها که تعرفه ورودی‌شان صفر است هم به صورت قاچاق وارد می‌شود، اظهارکرد: اینکه کاهش تعرفه واردات پوشاک و محصولات نساجی بتواند باعث کاهش چشمگیر قاچاق شود ممکن نیست، چراکه در حال حاضر عده‌ای برای فرار از مالیات و ثبت نشدن اسمشان حتی کالاهایی که حقوق ورودی صفر دارند را هم قاچاق می‌کنند.

رییس انجمن صنایع نساجی ایران ادامه داد: محصولات نساجی و پوشاک از کالاهایی هستند که با هزینه کم و گاها به صورت مجانی قاچاق می‌شوند؛ به طوری‌که گاها شنیده می‌شود دارو، موبایل، لپ تاپ و سایر کالاهای گران قیمت در میان محصولات نساجی مثل پتو قاچاق شده و در واقع این محصولات برایشان رایگان در می‌آید.

مروج حسینی همچنین معتقد است که همه پوشاکی که از ترکیه به ایران وارد می‌شود، پوشاک ترک نیست و بخش عمده‌ای از آن از چین آمده و طریق ترکیه به ایران وارد می‌شود.

وی در ادامه با انتقاد از ورود کالاها به صورت غیر رسمی از مناطق آزاد، گفت: نظارت دقیقی بر برخ مناطق آزاد وجود ندارد و برای مثال منطقه آزاد ارس حدود ۹۰ هزار هکتار مساحت دارد و حتی یک فنس دور آن کشیده نشده است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , اجتماعی , اخبار , ایران , اجتماعی , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان